Radnóti Henrik

Önkormányzati Képviselő

Magyarország legdrágább erdeje elveszti erdő jellegét…

2017. április 24. 16:25 - Radnóti Henrik

2006-03-31_071518_1.jpgMiután a városvezetés kifizette a százszorosan túlárazott ártéri erdőért a 250 milliót, már itt is az előterjesztés a hasznosításra, aminek eredményeképpen az erdő elveszti erdőjellegét.

A Dunakeszi szabad strand kialakítása néven futó előterjesztés megvalósíthatósági tanulmányt és költségtervet nem, nagy ívű ötlethalmazt viszont tartalmaz. Igaz nem előzmények nélkül, hiszen az alpolgármester nyilatkozott már ezekről a városi TV-ben, illetve beszámolt róla a város honlapja is.

Unortodox gondolkodásmódban járatlan képviselőként (aki azt gondolja, hogy ami a város hivatalos honlapjára felkerül, az hivatalos szöveg) kikértem az interjúban és a cikkben említett   „az új dunakeszi strand tervei, azaz a 0164 hrsz számú 31284 m²-es közművesítetlen erdő területet is magában foglaló terület-felhasználási javaslatot”.  Gondolván, hogy ha már van egy ötlet, amelyik komplex megvalósítást igényel, és csak a megvalósítási területéért 250 milliót fizetnek ki, csak készítettnek egy megvalósíthatósági tanulmányt, hogy mit, és hogy lehet megvalósítani, és az mennyibe is kerülhet majd stb...

Nos, megkaptam a választ. Olyan „szépen” semmitmondó, hogy idézek is belőle. ( itt olvasható a teljes.) : „…. a területre vonatkozóan elkészült koncepciótervet nem Dunakeszi Önkormányzata készítette el, az nem áll az Önkormányzat kezelésében…” majd folytatódik  ”… a városi honlapon megjelent cikk egy képviselői elképzelést tartalmaz, amelynek megtárgyalása, elfogadása még nem került Dunakeszi Város Önkormányzata képviselőtestülete elé….”

Tehát Anonymous képviselőtársam, mert nagyot álmodni, amire a Városvezetés csak a megvalósítási terültre kifizetett 250 milliót, és most beterjeszti az álom többi részét is, hogy konkrét megvalósíthatóság, és pénzügyi terv nélkül tovább álmodjunk. Egy biztos, ha elfogadjuk, elindul az eljárás, aminek végén az erdő elveszti erdő jellegét, hacsak nem akasztja meg a folyamatot a rendőrségi nyomozás eredményes lezárása, a különösen nagy kárt okozó hűtlen kezelés miatt.

Azért addig is jogosan feltehető a kérdés: Dunakeszi kinek a városa? És kinek is épül?

 

Íme, az előterjesztés, és melléklete:

iv_14_dk_szabadstrand_kialak_j-page-001.jpg

iv_14_dk_szabadstrand_kialak_j-page-002.jpg

iv_14_melleklet_dk_strand-page-001.jpg

 

A Polgármester zsebújságja jégre visz

2017. február 19. 10:59 - Radnóti Henrik

utkali_progress_kornyezetbarat_jegmentesito_szoroanyag.jpgAz előző posztomban azt  a kérdést tettem fel, hogy vajon miért szüntették meg a nappali sürgősségi ügyeletet a városban? A városvezetés a szokásos módján a saját közpénzből kitömött zsebújságján keresztült üzent, hülyének nézve az olvasót, értelmes válasz helyett.

Az újságírást kicsúfoló propagandaanyag azon az "apróságon " túllép hogy mentő híján a rendőröknek kell egy sérültet ügyeletbe vinni, de azon  (a szokásos alacsony színvonalú csúsztatással ) elméláz, hogy én egy szabálytalanul működő szolgáltatást és egy, állítólag a városnak tartozó szolgáltatót akarnék, a szolgáltatás helyett. A  hülyeségét megfűszerezve még "pikáns politikai szálat" is belebegtet a Jobbikkal.. ( Nem is értem, hogy miért nem a Vona-Gyurcsány plakátot teszik be illusztrációképpen. )

A bértollnokon, és a neki tollbamondókon kívül minden dunakeszi lakosnak kiderül, aki elolvassa a polgármesternek szánt levelemet, az arról szól vajon Dunakeszi sürgősségi ellátása megfelelő-e és ha nem, mit tud tenni a Város.

Szerintem nem megfelelő, és tudna ez ellen tenni a város. Ez sokkal fontosabb mint egy műugrótorony a Katonadombon! Szerintük meg nem, és aki ez ellen felemeli a szavát, lejáratják.

Dunakeszi értük épül?

Miért szüntették meg a sürgősségi ügyeletet a városban?

2017. február 10. 13:16 - Radnóti Henrik

surgossegiel_5569.jpg"Tegnap másfél órán át hevert a jéghideg aszfalton, mert nem volt mentőautó, végül egy rendőr vitte a kórházba az idős urat." Számolt be róla a dunakeszi-hirhatar. Felháborító hogy miközben állami milliárdok folynak strómanokhoz, és olimpiarendezésről álmodozunk, aközben nem jut mentőautó egy átlagos hétköznap délután a sérültnek. Dunakeszin ez 2013-ig aligha fordulhatott volna elő, mert legalább a város fenntartotta a nappali sürgősségi ügyeletet.  Azonban a városvezetők 2013-tól megszüntették a finanszírozását. Hogy miért? Megkérdeztem. 

Mert nem értem, hiszen -tudomásom szerint - ez évente 7-8 millió ft-ba került volna a városi büdzséből. Ami nem egy nagy összeg ha például összevetjük azzal a napokban megvett 3 hektár ártéri ( korlátozott hasznosíthatósága folytán piaci értéke minimális) erdővel amelyért a városvezetés kifizetett 250 millió forintot egy magánszemélynek. Ebből az összegből több mint 25 évig finanszírozhattuk volna a sürgősségi ügyeletet.

Remélem az idős úr végül szakszerű ellátást kapott Vácon, mihamarabbi felépülést kívánok neki. Az emberségből jelesre vizsgázott rendőrnek meg ezúton is tiszteletemet fejezem ki. 

Alább teljes egészében közzéteszem a Polgármesternek küldött levelet: 

Tisztelt Polgármester Úr!

Talán ön is tisztában van az országunk egészségügyi rendszerének anomáliáival, melyet nem kizárólagosan, de jelentős részben az alulfinanszírozottság okoz. 
Ennek számos hátrányát érzik Dunakeszi polgárai is. Bizonyítja ezt az a minapi szomorú eset, amikor egy idős ember a rossz útviszonyok miatt a nyílt utcán elesett, de nem érkezett hozzá mentő, hiába hívták a segítségére siető lakosok, és a kiérkező rendőrök.  Ezért mintegy másfél órás várakozás után, a rendőrök szállították a váci kórházba. 
Tisztában vagyok azzal, hogy Dunakeszi városvezetése nem tudja megoldani az országos problémákat, ám lehetősége van plusz szolgáltatásokkal, legalább a város egészségügyi rendszerét megerősíteni.  
Ilyen plusz szolgáltatás volt 2012 december 31-ig a városi sürgősségi ügyeletet biztosítása, finanszírozása melynek legfőbb funkciója pont az ilyen és ehhez hasonló eseteket,azaz a  sürgős, életveszélyes eseteket volt hivatott ellátni, mintegy kiegészítve az Országos Mentőszolgálat munkáját.
A lakosság, valamint a városi egészségügyi dolgozók számára is teljesen érthetetlen, hogy önök miért szüntették meg ennek a nagyon fontos szolgáltatásnak a biztosítását 2013 január 1-től.
Mindezek okán az alábbi tájékoztatási igénnyel fordulok Önhöz: 
- Kérem tájékoztasson, hogy milyen indokok miatt szüntette meg Dunakeszi Önkormányzata 2013-tól a városban működő sürgősségi ügyelet finanszírozását.
- Kérem tájékoztasson, hogy mekkora összeget fordított erre, a nem kötelező önkormányzati feladatra a város, a 2012-es évben. 
- Kérem részemre megküldeni szíveskedjen Dunakeszi sürgősségi ügyeletét szolgáltató  szervezet 2012-évi beszámolóját.
 
Felhívom figyelmét, hogy a kért nyilvános adatokra a képviselői munkámmal összefüggésben van szükségem. Az Mötv 32. § f) pontja alapján érdemi választ várok .
Radnóti Henrik
Önkormányzati Képviselő

A Dk és a Keszi Egyesület kezdeményezésre Dunakeszin is lesz hatósági levegőminőség mérés

2017. január 25. 13:10 - Radnóti Henrik

szmog.gifTavaly a DK-Keszi Egyesület frakciója nevében Lukácsi Bálint képviselőtársammal benyújtottuk a Dunakeszi levegőminőség védelmi program elindításáról szóló előterjesztésünket. Ezt sajnos akkor elutasította a Képviselő Testület többsége. De nem adtuk fel.

Az illetékes Földművelésügyi minisztériumhoz, majd a Járási Hivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztályához fordultunk.

Pár napja kaptuk az értesítést, hogy hamarosan kijönnek, és mobil állomásukkal  hatósági levegőminőség méréseket fognak végezni.  Erre minket, mint kezdeményezőket is meghívtak. 

A kapott eredmények elemzése után újra benyújtjuk javaslatunkat, az Országos Légszennyezettségi Mérőhálózat keretén belül működő állandó állomás telepítéséről, és szmogriadótervéről. 

Népszerű a Keszi Egyesület és a Dk által kezdeményezett védőoltás támogatás!

2017. január 17. 14:52 - Radnóti Henrik

18a7bd9031c1058c9f163dc564089a26.pngA városvezetés zsebújsága számolt be az örömteli dologról, a szokásos ferdítéseit ezúttal sem elhagyva.  Lukácsi Bálinttal közösen 2015. júliusában terjesztettük a képviselő testület elé, hogy az oltási programunk keretében a város támogassa a Dunakeszin élő családokat a nem kötelező védőoltások költségeinek átvállalásával. Eredeti javaslatunkból minket ki-, a támogatásra fordítandó összegeket meg jól megvágva, de legalább lett valami. Ez 2016-ban 1199 gyermek szüleinek jelentett anyagi segítséget a gyerekeik egészségmegőrzésében. Nagy eredménynek tekintem, még akkor is, ha borítékolható volt, hogy a fideszes városvezetés a népszerűséget maguknak vindikálva, minket befeketítve fogja kommunikálni. 

Előterjesztésünket megelőzően egyeztettünk a városban praktizáló gyermekorvosokkal, országos epidemiológiai szakemberekkel, valamint átnéztük számos más önkormányzat gyakorlatát. Az előterjesztésünkben azt is indítványoztuk, hogy az önkormányzat illetékes osztályaival közösen vizsgáljuk meg a terveinket. Ezt elutasította a város vezetése, pontosabban egy módosító indítvánnyal minket "kivett" az egyeztetésből. Aminek az lett az eredménye, hogy az eredeti elképzelésünkhöz képest jóval alacsonyabb támogatást nyújt a város, és nem a védőoltási vakcina megvásárlása és beadatása előtt, hanem jóval utána. Sajnos az elfogadott rendelet különbséget tesz a dunakeszi gyerekek között is.

És ez mért baj? 

Röviden azért, mert a rota, a járványos agyhártyagyulladás, a bárányhimlő, és a vírusos agyvelő gyulladás megelőzéséhez szükséges vakcinák jóval többe kerülnek összesen, mint a támogatási összeg, ráadásul az utófinanszírozással pont azon családok gyerekei nem kapnak védőoltást, akik olyan anyagi helyzetben vannak, hogy nem tudnak előteremteni, pláne megelőlegezni több tízezer forintot. Pedig a szegény családok gyerekeinél fokozottan fontos lett volna ez a program, hiszen itt a legalacsonyabb a beoltottság az előbbi okból értelemszerűen következően. 

Sajnos az elfogadott rendelet különbséget tesz a dunakeszi gyerekek között, aszerint, hogy a gyermek orvosa hol praktizál. Ha nem Dunakeszin praktizáló gyerekorvos adja be a Dunakeszin lakó gyermeknek az oltást, akkor nem automatikusan jár a támogatás, hanem a polgármester dönti ezt el egy személyben, a saját kénye-kedve szerint. 

Összefoglalva: Örömteli, és jó dolog, hogy ezen javaslatunkat nem dobta ki szokásához híven a Fidesz, és legalább kis részben megvalósulhatott belőle valami. A lényeg ez, a többit meg leírtam fent, hogy azon kedves választóink, akik a szokásos manipulatív kommunikáción túl az igazságra is kíváncsiak, tájékozódhassanak.  

 

Mi a fontosabb: Elegendő bölcsődei, óvodai férőhely a városban, vagy nyaraló a Balatonon?

2016. december 02. 09:10 - Radnóti Henrik

mi_a_fontosabb.jpg

Az alábbiakban kiegészítem a dunakeszi Fidesz hangulatjelentéseként funkcionáló közpénztemető kiadvány cikkét, hogy legyen lehetősége minden helyi polgárnak az igazság megismerésére. 

A Polgármester zsebújságja már megint ferdít, de ez nem meglepő, ezért tartják, és fizetik a mi adónkból több tíz milliót elherdálva. A hangulatjelentéseket félretéve eldöntheti mindenki , mi a fontosabb Balatoni nyaraló, vagy hogy legyen elegendő bölcsődei, óvodai férőhely a városban!

De nézzük mi is az igazság, amiért a "gaz" Radnóti nem támogatta a nyaralóvásárlást:

1, A telket egy magánszemély vette meg a Fejér megyei Önkormányzattól 85 millióért. Majd ugyanez a magánszemély 4 évvel később tovább adta a Dunakeszi Önkormányzatnak 150 millióért, miközben ebben az időszakban balatoni ingatlanárak stagnáltak.

2, A vásárlás időpontjában eladásra kínált ingatlanok közt található volt 2000 nm-es vízparti telek 78.9 millió forintért, Komplett panzió strandkapcsolattal 85 millióért. De eladásra kínálnak olyan vízparti ingatlant is, amelynek 2600nm-es telkén 3 db különálló nyaraló, medence, csónaktároló, nagy napozóstég volt, mindösszesen 129 millió forintért.

3, Ha olyan alkalmi vétel lett volna a telek ahogy a Polgármester állítja, Balatonkenese Város Önkormányzata miért nem élt az elővásárlási jogával?

De mindezeken felül, talán a legfontosabb ellenérv: Luxuskiadás nyaralót venni, amikor túlzsúfoltak a város óvodái és nincs elég férőhely a bölcsődékben. 


Évek óta napirenden van az óvodai, bölcsődei férőhelybővítés kérdése.  Az erről szóló előterjesztés indoklásában olvasható, hogy a meglévő kapacitás az elmúlt évek bővítéseinek ellenére sem alkalmas a törvényi kötelezettség kielégítésére. Ezért az óvodai férőhelybővítés halaszthatatlan lett volna. 2015 benne a város a temető tartalékterületének felhasználásával, új óvoda építésével kívánta orvosolni a problémát. A beruházás 508 milliós forrásigényét 208 milliós önrész mellett 300 millió forintos külső forrás bevonásával kívánta finanszírozni. Pályázat útján. Ha nyertünk volna. De nem nyertünk

Nem nyertünk így lett egy, az indokoltnál jóval magasabb áron megvásárolt balatoni telkünk amelyre még sokmilliót kell költeni mire az alkalmas lesz városi  üdülőnek. Helyben meg maradtak a túlzsúfolt óvodák, és a kevés bölcsődei férőhely.

Idén újra pályáztunk. Sem hír arról, hogy nyertünk volna. Ezzel szemben elköltöttünk 150 milliót a balatoni telekre, és ha igaz hogy nyárra lesz rajta épület is, több száz milliót költünk a felépítésére. Helyben meg azóta is túlzsúfoltak az óvodák, és  továbbra is van rengeteg  gyerek, akiknek nem tudunk bölcsődei férőhelyet biztosítani.

Ha kicsi lakás, és nem fér el a család, vajon ésszerű döntés a szűkös forrásainkat nyaralóvásárlásra fordítani? 

Elveszik az iskoláinkat, és még fizetünk is érte!

2016. november 16. 12:24 - Radnóti Henrik

allamositas.jpg

A holnapi testületi ülésen tárgyaljuk azt a megállapodás tervezetet, mely szerint a helyi Klikk-nek a következő 3 évben 50 millió Ft-ot adunk majd iskoláink fejlesztésére. Ez rendben van, fontos, támogatandó cél !

De mindeközben a 2017. évi központi költségvetési törvény szerint a 32000 ft feletti egy lakosra jutó adóerő-képességgel rendelkező települési önkormányzatokat differenciáltan szolidaritási hozzájárulási fizetési kötelezettség terheli mert a Kormány elveszi a várostól az oktatási intézményeink fenntartását és működtetését.

Magyarán nem elég, hogy a magát nemzeti, keresztény, konzervatívnak tartó Fidesz Kormány  kommunista módon államosít, hanem ezért még pénzbüntetéssel is sújtja  Dunakeszit.

És hogy mekkora lesz ez az összeg? Meg fogom kérdezni holnap a testületi ülésen! Mivel nem szoktam egyenes válaszokat kapni, ezért hivatalos adatigényléssel is fordultam az ügyben a városvezetés felé .

Ahogy megkaptam a választ közzé is fogom tenni. Előzetesen az már tudható, hogy nem kis összegről lehet szó, mert a nálunk kisebb adóerő-képességgel rendelkező Nyíregyháza mintegy 440 millió ft-al számol. 

 

Bevált lopásvédelmet kaptak a biciklisek

2016. október 28. 09:50 - Radnóti Henrik

bringamentes-240-240.jpgA tegnapi testületi ülésen egyhangú támogatást kapott a kerékpár eltulajdonítások csökkentésére tett javaslatunk!

Ennek értelmében a jövő évtől egy gyors egyszerű, a tulajdonosok számára ingyenes regisztrációt követően nagyon hatékony lopásvédelemben részesülnek a biciklik. Ahol eddig bevezették,  mintegy 100%-os bűnmegelőzési hatékonyságot mutatott a rendszer.

 

A regisztrációs folyamatról ITT találnak részleteket. A program indulásának dátumáról később írok majd.

 

Kezdeményeztük, hogy Dunakeszin is legyen kerékpár nyilvántartás a lopások ellen!

2016. október 21. 14:02 - Radnóti Henrik

matrica20080916.jpgA jövő heti testületi ülésre benyújtott előterjesztésünkben kezdeményeztük, hogy több önkormányzat és rendőrkapitányság közös együttműködéshez hasonlóan Dunakeszin is vezessük be a  díjmentes regisztrációhoz kötött nyilvántartási rendszert, és ahhoz kapcsolódó biztonsági eljárást.

 

 

 

 

Ahol bevezetésre került,  az eddig regisztrált kerékpárok tekintetében mintegy 100%-os bűnmegelőzési hatékonyságot mutatott a rendszer.

A regisztrációs folyamat a terveink szerint így menne:

- A programban részt venni kívánó kerékpár tulajdonos a rendőrkapitánysággal, mint regisztrálásra illetékessel időpontot egyeztet.

- A kerékpár tulajdonos a rendőrkapitányságon a regisztráció feltételeként kitölt egy úgynevezett „önkéntes adatközlő lapot”, melyben nyilatkozik arról, hogy a rendőrkapitányság a közölt adatokat (a vonatkozó adatvédelmi szabályoknak megfelelően) kezelje és nyilvántartsa. Az adatközlőn nyilatkozni szükséges az egyes kerékpárok általános és egyedi azonosítási adatairól.

- A regisztrációt végző eljáró személy a mintegy 18-20 általános és egyedi adatot egy számítástechnikai adatbázisba rögzíti.

- A kerékpárhoz ugyancsak egyedi azonosító szám (sorszám) kerül hozzárendelésre.

- A sorszám egy szabad szemmel láthatatlan UV pecsétlenyomóval a kerékpárra számos helyen felvitelre kerül. A speciális tinta vízálló, és csak a vázfestés rongálásával lehetséges a kerékpárról eltávolítani. A kerékpárra a fentieken túl felragasztásra kerül egy a „Rendőrségen regisztrált” felirattal ellátott nehezen eltávolítható speciális matrica is.

- A kerékpárról 4 db digitális fényképfelvétel készül, amely szintén a számítástechnikai adatbázisba kerül elhelyezésre.

A regisztrációs folyamat kerékpáronként mintegy 20 percet vesz igénybe.

A program eszköz költsége összesen kb. 200.000 Ft amit Dunakeszi önkormányzat adományozási megállapodás keretében biztosítana a kapitányság számára.

A program minden eleme a felhasználók számára díjmentes, a kerékpár tulajdonosokat semmilyen költség nem terhelné!!

Íme egy videó, hogy néz ez ki a gyakorlatban, ahol már működik: 

Fóti úti kerékpárút karbantartása. Jó hírek érkeztek.

2016. október 05. 12:02 - Radnóti Henrik

 

piros_bringaut.JPGEgy héttel a felvetéseim után  biztató választ kaptam az Önkormányzat műszaki osztályától:

 

​​

 

Tisztelt Képviselő Úr!

 

A Fóti úti kerékpárúttal kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatom Önt:

 

- a kidöntött korlát helyreállítását, pótlását már megrendeltük, rövid időn belül a munkát elvégzik

- az útburkolati jelek festését városunkban az ÚT-ŐR Kft végzi,  közös felmérés alapján.  Azt a tájékoztatást kaptam, hogy még október első felében a Fóti úti kerékpárúton is megoldják a felfestést.

 

Üdvözlettel:
Manhalder Zoltánné
Aljegyző
Dunakeszi Város Önkormányzata
Dunakeszi Polgármesteri Hivatal
Örülök a gyors reagálásnak, és annak is hogy már október első felében megoldódhat a probléma egy része. Remélem hogy a plusz biztonságot jelentő felvetéseim is megvalósulhatnak, mert a szintbeli kereszteződéseknél a teljes bicikliút nyomvonal megkülönböztető színnel ellátása, valamint a beláthatóságot segítő tükrök elhelyezése fontos lenne a balesetek megelőzése érdekében.
Ha a mostani felújításokba esetleg még nem férne bele, abban az esetben benyújtom a soron következő testületi ülésre, előterjesztésként azokat, hogy mindenképpen, és minél hamarabb biztonságosabbá váljon a bringaút.